kolejka na Kasprowy Wierch

29 lutego 1936 roku ukończono budowę kolejki na Kasprowy Wierch. Od tego czasu turyści coraz tłumniej odwiedzają szczyt, nie zniechęceni koniecznością długiego oczekiwania na przejazd.

Budowa kolejki rozpoczęła się w 1935 roku mimo licznych protestów miłośników Tatr i trwała zaledwie 7 miesięcy. Budynki stacyjne zostały zaprojektowane przez Annę i Aleksandra Kodelskich. Najpierw otwarto pierwszy odcinek, z Kuźnic na Myślenickie Turnie, a następnie drugi - z Myślenickich Turni na szczyt. Pierwsi pasażerowie mogli wyjechać na Kasprowy 15 marca. Kolejka została przebudowana w 2007 roku, a dzięki remontowi zwiększyła się jej przepustowość - nowe wagoniki mogą pomieścić 60 osób (wcześniej tylko 36).

Długość trasy wynosi 4252,81 metra. W czasie przejazdu można podziwiać między innymi Dolinę Jaworzynki, Kalatówki, Dolinę Goryczkową i Giewont, a z samego szczytu Świnicę. Na górze znajduje się restauracja, kiosk, warsztat narciarski, przechowalnia sprzętu i niewielki hotel.

Więcej na temat samego szczytu i prowadzących z niego szlaków możecie przeczytać TUTAJ.