reklamy pod Tatrami

Kodeks reklamowy w Kościelisku?

Napisane przez: Klaudia Król

Foto: Aleksander , 14/09/2018


Jadąc w Tatry, po drodze „podziwiamy” liczne reklamy i billboardy, które niejednokrotnie zasłaniają panoramę. Gmina Kościelisko postanowiła zrobić z tym porządek.

Urzędnicy przygotowali projekt Kodeksu reklamowego, który ma regulować zasady umieszczania tablic oraz określać dopuszczalny kształt i materiał, z jakich reklamy mogą być wykonane. Kodeks ma pomóc wyeliminować przede wszystkim wielkoformatowe billboardy w Kościelisku i Witowie.

Obiekty reklamowe zgodne z kodeksem miałyby nawiązywać do tradycji regionu: proponowane są naturalne materiały, takie jak drewno, oraz odpowiednia kolorystyka. Dokument pozwoliłby także kontrolować treść reklam. Jak mówi w rozmowie z Radiem Kraków Roman Krupa, przewodniczący Rady Gminy Kościelisko, obecnie urząd nie ma odpowiednich narzędzi, by działać w kwestii powstających wielkoformatowych reklam niepasujących do otoczenia. 

Do połowy października urzędnicy będą czekać na ewentualne uwagi dotyczące Kodeksu. Jeśli takowe się nie pojawią, wówczas będzie szansa na podjęcie uchwały przez radę gminy jeszcze w tym roku. Właściciele istniejących już reklam będą mieli rok na dostosowanie się do nowych przepisów.