kolejka górska

PKL jest najstarszym i największym operatorem górskich kolei i wyciągów. W ostatnich dniach zaprezentowano ich strategię rozwoju. Program inwestycyjny ma wartość ponad 400 mln zł. Cel? Zwiększenie atrakcyjności, dostępności i bezpieczeństwa infrastruktury turystycznej polskich gór.

Duże zmiany planowane są w Tatrzańskim Parku Narodowym w rejonie Kasprowego Wierchu. Plan inwestycyjny obejmuje całościową modernizację infrastruktury w Dolinie Goryczkowej - planowana jest m.in. wymiana przestarzałej dwuosobowej kolei krzesełkowej z 1963 roku na czteroosobową, spełniającą wszystkie standardy, również te środowiskowe. Nastąpi też korekta trasy. Tym zmianom będą towarzyszyć drobne inwestycje mające podnieść bezpieczeństwo i komfort narciarzy. 

Spółka zajmie się również przystosowaniem budynku głównego na Kasprowym Wierchu dla osób z niepełnosprawnością. Obejmie ono m.in. poszerzenie punktów widokowych. Zmiany mają usprawnić i ułatwić ruch. 

Prace w okolicach Gubałówki obejmą modernizację i odświeżenie budynku stacji dolnej oraz budowę regionalnej restauracji w jej bezpośrednim sąsiedztwie.  Budynek restauracji przy górnej stacji zostanie przebudowany. PKL wyraził też swoje poparcie w sprawie przywrócenia Gubałówce jest pierwotnego narciarskiego charakteru.

Program inwestycyjny przewiduje rozpoczęcie rewitalizacji turystycznej Butorowego Wierchu. Teraz kolej krzesełkowa z lat 60. XX wieku działa tylko w najwyższym sezonie letnim. W pierwsza fazie inwestycji PKL zakłada budowę wieży widokowej o wysokości 45 metrów z dwoma tarasami widokowymi, budynku technicznego kolei i gastronomii. Aktualnie spółka weryfikuje możliwość wymiany kolei linowej oraz stworzenia dodatkowych atrakcji w tym rejonie.