budowa Zakopianki

Włoska firma Astaldi, która odpowiada za realizację budowy dwukilometrowego tunelu pod Luboniem Małym, ma problemy finansowe.

Firma poza pracami na Zakopiance prowadzi także inne inwestycje komunikacyjne w Polsce, między innymi rozbudowę warszawskiego metra oraz budowę linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin i przebudowę linii E59 Rawicz – Leszno. Z tych dwóch ostatnich Astaldi chce się wycofać.

Jak czytamy na stronie Radia Kraków, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut uspokaja, że budowa tunelu pod Luboniem nie jest zagrożona. Trwają prace, nie ma jak na razie żadnych opóźnień, a tunel jest wydrążony już niemal w połowie. Zgodnie z umową tunel ma być gotowy przed końcem 2020 roku.

Przedstawiciel Astaldi Francesco Paolo Scaglione poinformował, że wdrożono plan wzmocnienia firmy.