Pierwsze prace związane z kopaniem tunelów ruszyły w 2017 roku, jednak ze względu na odkrycie ogromnego osuwiska, wydrążanie jednej nitki nie było możliwe. Dopiero teraz, gdy specjalistyczna firma z Czech umocniła teren, ruszy fizyczne kopanie tunelu w drugiej nitce od południa. Połączenie 4 nitek tunelów planowane jest na październik.
Miesiąc wcześniej gotowy będzie (termin przekładano już dwa razy) odcinek z Skomielnej do Rabki. Z kolei pod koniec listopada będzie gotowy odcinek z Lubnia do Naprawy. - "By połączyć istniejącą S7 z nową trasą dwiema jezdniami trzeba zamknąć dla ruchu starą zakopiankę i wybudować mur oporowy. W tym celu konieczne jest udostępnienie nowego odcinka drogi, przeniesienie ruchu na jeden pas" - wyjaśnia Jan Krynicki, rzecznik głównej dyrekcji GDDKiA na łamach "Gazety Krakowskiej".
Tunel ma zostać udostępniony dla kierowców na początku 2021 roku.