Zakopianka

Jak informuje Radio Kraków, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zlecić opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki, łączącego Szaflary z Zakopanem.

W ciągu ostatnich lat Zakopianka zmieniła się nie do poznania. Większość trasy jest już dwupasmowa. Niedawno otwarto słynny tunel pod Luboniem Małym, a jednocześnie trwają prace nad dwupasmowym odcinkiem między Rdzawką a Równią Szaflarską w Nowym Targu. Po jego uruchomieniu, które jest planowane na rok 2024, ostatnim odcinkiem jednopasmowym pozostanie 12-kilometrowy fragment pomiędzy Szaflarami a Zakopanem. Jest to niezwykle problematyczny odcinek, ponieważ na długości 10 km prowadzi on przez teren zabudowany i znajduje się tam 186 wyjazdów z posesji. Droga w tym miejscu od dawna się korkuje, a dodatkowo w ciągu ostatnich 5 lat ruch wzrósł tu o 41%. Nic dziwnego, że GDDKiA chce rozwiązać ten problem poprzez budowę nowego, dwupasmowego odcinka. Póki co trzeba będzie zbadać wszelkie możliwości, warianty przebiegu trasy i skompletować dokumentację. Prace zakończy opracowanie wytycznych dla projektu budowlanego. Na razie trudno oszacować, kiedy nowy odcinek mógłby być oddany do użytku.