Samochodem po Słowacji

Mijając rejon Smokowców, nieuchronnie zmierzamy w stronę Szczyrbskiego Jeziora (Štrbské Pleso). Zanim jednak tam dotrzemy, po drodze przyjdzie nam minąć kilka bardzo ciekawych miejscowości.

Pierwszą z nich są Tatrzańskie Zręby (Tatranské Zruby). Osada położona na 39. kilometrze Drogi Wolności jest dobrym punktem wypadowym do Doliny Wielickiej. Wychodzący z niej niebieski szlak po około półtorej godziny drogi łączy się z żółtym ze Smokowca i wspólnie biegną w stronę Wielickiego Stawu. Parking znajdziemy w pobliżu Hotelu Tatranské Zruby. Tuż za stacją elektriczki wystarczy skręcić w lewo.

Dwa kilometry dalej znajduje się Tatrzańska Polanka (Tatranská Polianka). Ta sanatoryjna osada to kolejne miejsce, skąd możemy rozpocząć podróż do Doliny Wielickiej. Dla turystów poruszających się na rowerach wytyczono tu utwardzoną ścieżkę. Parking po lewej stronie, nieco za stacją elektriczki. Z Tatrzańskiej Polanki odchodzi w lewo droga w kierunku Gierlachowa (Gerlachov).

Na 44. kilometrze mijamy miejscowość Nowa Polanka (Nová Polianka), z której jednak nie prowadzą w kierunku Tatr żadne znakowane szlaki. Można za to przespacerować się ścieżką wiodącą w stronę Niżnich Hagów (Nižné Hágy).

Dwa kilometry za Nową Polanką znajduje się znana miejscowość Wyżnie Hagi (Vyšné Hágy). Osada ma charakter uzdrowiskowy – brak tutaj infrastruktury turystycznej. Rozpoczyna się tu żółty szlak prowadzący do Batyżowieckiego Stawu, skąd możemy udać się Tatrzańską Magistralą w stronę Doliny Wielickiej lub na Przełęcz pod Osterwą i dalej nad Popradzki Staw. Parking znajduje się po lewej stronie Drogi Wolności, trochę za stacją elektriczki. Z Wyżnich Hagów odchodzi także szosa w kierunku miejscowości Mięguszowce.