reklamy na Zakopiance

Billboardy ustawione wzdłuż Zakopianki nikogo już nie dziwią. Województwo Małopolskie podjęło współpracę z niemal wszystkimi gminami, przez które biegnie ta ulica. Projekt "Montevideo" - z języka hiszpańskiego "widzę góry" -  został zaprezentowany już dwa lata temu podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. 

15 sierpnia kończy się czas na zgłaszanie przez mieszkańców Nowego Targu uwag odnośnie "ustawy reklamowej" na terenie miasta. - "Teraz właściwie bez ograniczeń każdy właściciel na własnej działce może postawić nieograniczoną ilość billboardów i reklam czy zawiesić byle jaki szyld" - mówił jeszcze przy prezentacji projektu "Montevideo" Marszałek Małopolski Jacek Krupa. Zgodnie z nowymi przepisami, w gminie Nowy Targ ma być zakaz umieszczania reklam do 200 m od dróg krajowych (w terenie niezabudowanym) i do 50 m w terenie zabudowanym.

Szczegółowe regulacje każda gmina przygotowywuje we własnym zakresie. Nie dostosowanie się do nowych przepisów ma wiązać się z grzywną do 4600 zł.