Rondo powstanie na skrzyżowaniu dróg Karłowicza, Oswalda Balzera, Droga na Bystre i Droga do Olczy. Rondo to newralgiczny punkt na drogowej mapie Zakopanego. Krzyżują się tam ze sobą drogi, które prowadzą w kierunku Łysej Polany i Morskiego Oka, do Kuźnic, do centrum miasta oraz na Olczę, która jest dzielnicą z największą ilością pensjonatów w mieście. Gdy nadchodzi sezon turystyczny, tworzą się tam gigantyczne korki.
Urząd Miasta od dawna planuje tam budowę ronda. To może być rozwiązanie, które upłynni ruch w tym rejonie Zakopanego.
Najpierw trzeba jednak było rozwiązać problem, do kogo rondo należy - czy do miasta, czy do powiatru tatrzańskiego, bowiem ulice Droga do Olczy, Karłowicza i Droga na Bystre są miejskie, a ul. Oswalda Balzera należy do powiatu. Rada powiatu zgodziła się jednak, by miasto inwestowało na tym terenie i wyraziła zgodę na budowę w obrębie skrzyżowania.
Koszt budowy zamknie się w kwocie ok. 4 mln złotych, złożono wniosek o dofinansowanie budowy ze środków unijnych.
To nie jedyne rondo, jakie ma powstać w Zakopanem. Ważą się losy dwóch planowanych inwestycji - jedna z nich miałaby znajdować się na Ustupie, czyli w miejscu, gdzie krzyżują się ulica w kierunku Olczy, a także Ustupu i dalej na Harendę. Drugie z kolei miałoby stanąć na zakopiance w rejonie Spyrkówki.