dwujezdniowa droga przyspieszona z Rdzawki do Nowego Targu

6 firm złożyło swoje oferty w przetargu na projekt i budowę dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu. Wszystkie z nich deklarują, że ukończą realizację inwestycji w ciągu 49 miesięcy.

Najwyższą cenę, ponad 1 mld 486 mln zł, zaproponował Mostostal Warszawa, natomiast najniższą - ponad 706 mln 244 tys. zł - chiński Stecol Corporation. Pozostałe firmy to BUDIMEX i PORR z Warszawy, INTERCOR z Zawiercia oraz włoska TOTO Construzioni Generali. Złożone oferty zostaną zbadane w celu ustalenia, czy spełniają kryteria przetargowe. Najkorzystniejsza zostanie wybrana po zsumowaniu punktów przyznawanych wg następujących kryteriów: cena, właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji kontraktu oraz zagospodarowanie gruntu rodzimego.

Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. W 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju, którą na czas realizacji podzielono na trzy mniejsze odcinki: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała oraz Skomielna Biała - Chabówka. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment dwujezdniowy do Chabówki, gdzie z kolei włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej DK47 z Chabówki do Rdzawki i tu właśnie zostanie dołączona dwujezdniowa droga główna przyspieszona z Rdzawki do Nowego Targu.

W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całym przebiegu.