Kodeks Reklamowy w Kościelisku

Rok. Tyle czasu mają przedsiębiorcy, by dostowsować reklamy do nowo obowiązujących przepisów w gminie Kościelisko. To pierwsza gmina na Podhalu, która uchwaliła kodeks reklamowy.

Jak mówi Agnieszka Grzegorczyk, kierownik Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Kościelisko, kodeks jest wyrazem dbałości o zachowanie piękna i porządku w krajobrazie. Kodeks dzieli gminę na trzy obszary: zabudowy, leśne i otwarte. Przepisy ściśle określają lokalizację, rozmiar i materiał wszystkich rodzajów reklam, np. na nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gospodarcza można umieścić tylko 2 szyldy reklamowe: jeden na budynku i jeden na ogrodzeniu. Na wyjątkowo cennych obszarach, na terenach niezabudowanych (leśnych i otwartych) sytuowanie reklam i urządzeń reklamowych jest zabronione.

Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie gminy Kościelisko.