tunel Zakopianka

Mimo wprowadzenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego, nie przerwano prac budowlanych na nowej Zakopance. Za budowę odpowiada włoska firma, a działania przebiegają zgodnie z planem. 

Z powodu zagrożenia koronawirusem, do kraju wrócili egipscy zbrojarze. Przy budowie wciąż pracuje 82 Włochów - ci mają teraz bezwzględny zakaz powrotu do ojczyzny. Jak zapewnia wykonawca i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, środki bezpieczeństwa zastosowano już w lutym. - Średnio w ciągu dnia przy budowie tunelu pracuje ok. 300 osób. To nie tylko Włoski, ale i Polacy, Ukraińcy i Białorusini. Włosi odpowiadają m.in. za ciężkich maszyn wykorzystywanych do kopania tunelu. Ale są także włoscy inżynierowie. Na razie, mimo bardzo trudnej sytuacji w ich kraju, kontynuują swoją pracę - informuje Iwona Mikut z krakowskiego oddziału GDDKiA Cały teren budowy jest odpowiednio odgrodzony i pilnowany. - Na odcinku S7 Naprawa - Skomielna Biała, gdzie budowany jest dwunawowy tunel prowadzone są roboty zarówno w nitce prawej jak i nitce lewej. Wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej, nisze hydrantowe, sygnalizacyjno-alarmowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami. Wszystkie roboty są wykonywane z zastosowaniem środków ostrożności związanych z epidemią koronawirusa - dodaje Mikut. Prawa nitka jest już wydrążona w całości - trwają prace zbrojarskie i betonowanie. Lewa nitka jest wydrążona na 1709 m.