Historia
Kolej na Gubałówce powstała jako druga taka inwestycja w Polsce na zlecenie Ligi Popierania Turystyki. Budowa rozpoczęła się w lipcu 1938 roku, a już po 168 dniach budowy została uruchomiona. Na początku XXI wieku przeszła kompleksową modernizację. Zakończono ją 15 grudnia 2001 roku. Obecnie wagoniki z przeszklonymi dachami umożliwiają pasażerom podziwianie wspaniałych krajobrazów. Kolej ma 2 wagoniki, które mijają się pośrodku trasy.
Trasa
Cała trasa liczy 1301 metrów. Stacja dolna znajduje się na wysokości 822 m n.p.m. Górna 1121 m n.p.m. Różnica poziomów to 299 metrów. Wagon może pomieścić 120 osób, a kolejka w ciągu godziny może przewieźć 2000 osób.
Praktyczne informacje
Godziny otwarcia: zależne od sezonu, kolej rusza między 8:00 a 9:00, a kończy kursowanie między 19:00 a 21:30
W dniach, kiedy jest duże zainteresowanie, kolejka jeździ non-stop w godzinach otwarcia (minimum 10 osób w wagoniku by ruszyćw trasę). Jeżeli chętnych jest mniej, wagonik rusza do góry lub na dół co 15 minut.
Czas przejazdu: 3 minuty
Sprzedaż biletów: Bilety można kupić w kasie lub online z wyprzedzeniem. Biletów kupionych przez internet nie trzeba drukować.
Ceny biletów:
Sezon niski: 01.10-13.12.2019
Normalny: 22 zł za przejazd w obie strony, 16 zł za bilet w jedną stronę
Ulgowy: 18 zł za przejazd w obie strony, 14 zł za bilet w jedną stronę
Sezon wysoki: 20.06 - 30.09.2019
Normalny: 24 zł za przejazd w obie strony, 18 zł za bilet w jedną stronę
Ulgowy: 20 zł za przejazd w obie strony, 24 zł za bilet w jedną stronę
Osoby z niepełnosprawnością: Kolej jest dostosowana do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Cennik nie przewiduje ulg dla niepełnosprawnych.
Dane na 13 września 2019.